God jul

Igår var det julafton och redan i lördags åkte vi hem till Piteå för att vara lediga och fira jul med nära och kära. Eftersom jag har sagt upp stallplatsen i Jukkas så drog vi även hem finkan och alla hästgrejer. I dagsläget blir det ingen ny häst. Jag vet inte alls vad jag vill ha som nästa häst. Jag hade ju planerat att Amo skulle få vara kvar några år till och att jag skulle köpa en yngre och ha tillsammans med honom kanske nästa år för att då kunna ha en unghäst och en rutinerad. Nu när inte Amo finns så vet jag inte vad min nästa plan är. Så därför avvaktar jag ett tag. Jag vet ju inte heller vad som händer efter det här vicket är slut. Jag är nämligen bara anställd till sista augusti och därför är det lite osäkert vad som händer sen. Så vi får se helt enkelt.
 
I måndags var jag ute hos Erika och fick rida ut med henne på Toledo. Riktigt mysig, perfekt ridväder på -4 grader och superbra underlag. Igår morse var jag enligt tradition och firade julafton i stallet hos Marie och fick även låna en häst där och vi var ute och red ett varv runt byn i -16 grader. Lite kyligare men ändå jättemysigt. Nog är det riktigt kul och härligt att rida. Så det kommer jag i alla fall inte att sluta med. Har ju lärt känna några i Kiruna redan så det kommer nog att lösa sig med hästeriet även när vi far tillbaka. Nu blir det att fortsätta röja upp i lägenheten. För jag har ju ytterligare ett mörkt moln på min himmel, och det är att vi har sagt upp lägenheten i Piteå. Min fina helt underbara lägenhet... och den ska tömmas och städas nu under julledigheten. Har faktiskt inte känt mig så hemma som i denna lägenhet så det känns väldigt tråkigt att vi inte ska ha kvar den. Men, det är ju en "onödig" utgift och det är ju bättre att kunna spara pengarna istället. Många bäckar små, så kanske jag kan köpa mig en ny stjärna framöver.
 
PS. Tack alla för era kommentarer. Det känns fortfarande jobbigt att tänka på att Amo är borta, så jag försöker att låta bli, och när jag väl tänker på honom så försöker jag göra det med glädje.
Allmänt | |
Upp