Ikväll blir det träning

I helgen har vi tagit det rätt så lungt. Jag har ridit ut båda dagarna ca 45-50 minuter i alla gångarter men med mycket skritt och även om han har känts villig så har han varit lite extra flåsig. Tycker att han har fallit ur en del sen koliken, och han var väl redan snäppet tunn när vi tog hem dom från betet, trots att vi hade stödfodrat med hö i 5 dagar innan vi tog hem dom... Att det blivit varmt igen kan också vara en bidragande orsak till att han känns lite mattare än vanligt. Så det finns nog flera anledningar, men har i alla fall försökt ta det lite lugnare och inte pressat honom. Igår ville jag känna på honom på banan så efter att vi hade skrittat ut så värmde jag i trav och galopp, och jag tycker att det är svårt att få en bra känsla under värmningen. När han väl är varm så bjuder han fint, men innan dess så känns det mest lite svårt och backigt. Efter ett tag så fick jag lite mer snurr i honom och då red vi lite travskolor och en mellantrav, och efter en skrittpaus så gjorde vi några diagonaler med 3or, som idag var rena om än några höger-till-vänster-byten var lite korta. Jippi! Nöjde oss efter det, för ville behålla lite energi till kvällens pass för Kristian. Hade så klart varit roligast att få visa en häst i topptrim, men samtidigt så är det ju nu under uppbyggnadsfasen som jag behöver mest hjälp. Så jag tror det kommer att bli nyttigt. Och förhoppningsvis kul. Jag hoppas att jag kan få en bättre känsla, för sist det kändes riktigt bra var när jag tränade för Erika, så jag skulle gärna ta emot lite inspiration nu. Även om vi så klart får anpassa träningspasset ikväll efter ork och dagsform.
Allmänt | |
#1 - - Charlotte Ståhl:

Åh vilket oflyt med koliken! Men huvudsaken är såklart att Amo mår bra igen. Hoppas det inte kommer fler tråkiga överraskningar nu =( Ni måste ju komma ut och tävla snart ;)Hoppas träningen ikväll går bra.
Sv: Tack Anna :D jo vi har en del vi skulle kunna förbättra och jag uppskattar verkligen dina synpunkter, alltid lättare när någon annan tittar på filmen också för man ser olika saker. På söndag blir det ju första försöket att rida medelsvår A:1an på annan plats. Känns jätteskönt att rida en programridning innan man kastar sig till hajarna, haha :D

#2 - - Mia:

Tack, ja han går verkligen från klarhet till klarhet :D

Vad trist med kolik,
Men härligt att ni verkar vara påväg tillbaka :) lycka till på träningen ikväll :)

Upp