Hoppning på töm

Igår så fick Amo sig en medryttare. Matlida ska rida Amo en gång i veckan för att avlasta mig lite grann så det tror jag blir bra. Vi åkte ner till ridhuset för att hon skulle få bekanta sig med honom och jag tror att det kommer funka super när de lär känna varandra :) Idag så körde jag också till ridhuset och jobbade Amo på töm i och med att det var is överallt och Amo har bara sommarskor ännu. Skrittade på spåret men jobbade sen på volt i trav och galopp. Sen så fick han även hoppa ett "hinder" aka. sockerbitar på lägsta nivån ett par varv på volt i båda varven. Och ibland hoppade han jättefina luftiga språng genom ryggen men ibland så körde han typ rakt igenom eller nån form av strutt. Så jag kanske inte kan kalla honom en enorm hopptalang, men så klart nyttigt för både kropp och knopp att göra något annat ibland! När vi kom hem fick han en dusch och jag spolade honom även i ansiktet för han har sett ut som en dammråtta. Och han var så söt för han verkade till och med tycka att det var skönt (vilket jag tyckte var oväntat) och stod och blundade och slickade sig om läpparna när vattnet rann längs mulen. Resten av kvällen spenderade jag på SURF där vi hade ett mysigt dressyrmöte!
Allmänt | |
Upp