Stallnaglar

Jag gillar lagom långa naglar. Och det är väl kanske inte den bästa kombinationen med stallmiljö. Förr hade jag väldigt "fragile" naglar som skivade sig hela tiden. Men när jag var 18 så skaffade jag mig en tatuering, och ni som har tatueringar vet väl att man ska smörja tatueringen med helosan under läkning. Eftersom jag alltid lyckades ta för mycket salva så kletade jag resten på mina nagelband, detta alltså på kvällen innan jag skulle sova. Och efter ett par månader så hade jag jättefina hårda och stadiga naglar, bara sådär! Så sedan dess har jag smort nagelbanden varje kväll. Helosan har blivit utbytt till idomin (pga att helosan innehåller parabener) men resultatet är det samma. Sedan ser jag till att i princip alltid ha på mig handskar då jag pysslar i stallet, vilket skyddar både händer och naglar!
Allmänt | |
#1 - - emily:

Sv: Kul, det tycker jag med!

#2 - - fridan:

AHA!! är det så man ska göra alltså :) har också väldigt veka naglar som bara delar sig för ingenting...



sv: precis! och de svettas ju mer på sommaren så då svettas de väl ut det :)

#3 - - Camilla- Äntligen tillbaka i bloggvärlden:

Jag kör på stallmanikyr ;) Olika långa, missfärgade och skavda ;) Har gett upp och ser bara till att hålla de korta och fräscha.

Upp