Ett år äldre

Idag är min födelsedag, och jag är ett helt år äldre, bara sådär över en natt. Jag känner mig ändå ganska lika som igår! Jag har haft en jättekul tävlingshelg trots att vi inte fått så mycket poäng alls. Lördag red vi LA3 på dryga 52% med alldeles för lågt tempo för mer poäng, samt aningen (medvetet) slarviga vägar. Avslutade dagen med en MSVC1 som vi bara fick 47% (!!) för. Jag hade nog gett oss lite mer, även efter att jag såg filmen, men vi hade många missar (han bytte lite, han galopperade några gånger då det skulle vara trav osv) och så gick det ganska långsamt. Men det kändes ändå bara så himla roligt att rida in och styra runt utan några krav. Men efter jag sett filmerna att det faktiskt gick ännu långsammare än det kändes, och att tyglen faktiskt var goooode lång, så bestämde jag mig för att rida lite bättre och lite mer, istället för att glida runt. Så igår när vi red LA4an tyckte jag att min insats var bra. Jag fick till bättre energi och planerade ridningen under programmets gång. Hade tyvärr ett omslag och någon annan miss, men annars hade vi fler 6or i programmet än 5or, samt att vi hade några 7or! Dock tyckte domaren att han var så pass otaktmässig att hon bara gav 5or på allmänna intryck, vilket också drog ner betyget - dryga 54%. Och jag har förståelse för det. Nexus har ju problem lite med takten, inte alls på samma sätt när ägaren rider, men vi känner ju inte varann så bra ännu. Ska se om jag får filmen upplagd så kan jag visa den. Men, överlag så är jag i alla fall väldigt nöjd med mig själv och som sagt, det var superkul att vara med. Nu är jag ännu mer motiverad att hitta mig nästa häst för att få trimma och tävla med!

På Salle-fronten är det några fler som ringt nu så jag hoppas att det blir provridningar och att någon nappar :)
Allmänt | |
Upp