Blodomloppet

Igår så sprang (joggade) jag 5km i Blodomloppet tillsammans med typ 4000 andra Ume-bor. Jag joggade hela vägen vilket var mitt mål, men jag hade verkligen kunnat få en bättre tid (tävlingsmänniskan kommer fram). Intressant att man innan verkligen har som mål att bara orka jogga hela vägen (i och med att jag trots allt har ett taskigt knä som brukar förstöra för mig) men sedan då jag klarat det bli besviken över tiden. Nåja, jag har inte alls joggat mycket ens i mitt liv men nu när jag har kommit igång är jag sugen att fortsätta!

I måndags så satt jag ett tag på två av mina elevers hästar, en på 5 år och en på 6. Nyttigt att sitta upp för att känna, eftersom känslan inte alltid är som det ser ut. Alla 4 elever som red i måndags var så duktiga och det är bara så kul när man ser hur det går framåt! Det gör mig också ännu mera sugen att hitta en ny träningskamrat själv. Nu blir det lite lugnt på hästfronten några dar i och med att jag måste fokusera på skolan! Är ju inne på slutspurten för detta läsår! Ska dock säkert klämma in någon träning samt lite funktionärande till helgen :)
Allmänt | |
#1 - - Matilda:

Svar: Eller hur, precis min tanke! NÅN bild måste ha blivit bättre än denna, om inte så tror jag att jag lägger av med ridningen om det ser ut sådär! ;)

Upp