Gott och blandat

Måndagens pass red vi själva, ca 30 min skritt i skogen följt av en kort stund på banan. Amo var nervös över att vara själv redan i stallet och hela passet låg fokus på allt annat utom mig. Han var snäll hela tiden men tyckte nog själv att han var tvungen att hålla koll på allt runt omkring honom. I slutet av passet på banan så fick jag honom mer avspänd men det kändes ändå inte hundra. Nåja, ingen fara, jag tänker att han nog lungar ner sig när han landat!

Igår så red jag med Marie. När vi skulle hämta in hästarna så låg båda Amo och två av unghästarna och vilade :) Just då vi hade hunnit in i stallet så började regnet att ösa ner. Så vi borstade och pysslade riktigt länge för att vänta ut det värsta och det funkade för när vi begav oss så regnade det bara lite. Vi for den långa svängen i skogen och var borta i kanske 75 minuter. Stundtals så fick jag verkligen till det. Amo travade med ett härligt ryggsving och jag skumpade inte alls! Han var riktigt avspänd och rund i formen och det kändes super. Bitvis så körde han sitt eget race :) I vänster galopp så kändes det bra, men i höger tenderar jag att nypa fast honom lite med handen och då blir det bara spänt. Så jag jobbade aningen vänsterställd för att komma ifrån min högerhand och det funkade för vips så spände han av och blev riktigt fin! Efter ett tag kunde jag smyga över i höger ställning utan att formen ändrades. Så det var skönt. Alltså, mestadels ett riktigt bra pass och det känns kul att jag börjar hitta en del knappar!
Allmänt | |
#1 - - Stallbruttan:

Vad härligt att du hittade "den rätta" till slut! Han låter ju urmysig!! Vi håller tummarna för fortsatt härlig utveckling! :D

#2 - - emily:

Sv: Samma här! Måste ha mycket runt halsen, annars blir man kall och stel

#3 - - Matilda:

Svar: Hehe, bara lite i uppförsbacke ;)

Vad roligt att A går bra och att du börjat hitta knapparna! Han ser så söt ut :)

Upp