Dräktig?

Igår red jag första passet på kandar sen Amo kom hit. Vi skrittade fram längs vägen länge och jobbade sen kanske 10 minuter på banan. Han kändes jättefin, jobbade mest på volt med lite skolor och övergångar. Idag så for jag och Marie ut i skogen för att galoppjobba lite. Efter en längre värmning och en längre sväng i arbetsgalopp så busade vi lite och släppte hästarna i full galopp. Det tog ett tag innan Amo fattade att han fick haka på Flamman som galopperade så fort att gruset sprutade men då växlade han glatt upp och kutade efter. Skönt att få springa av sig ibland! Imorgon hoppas jag på att hinna jogga honom innan jag och mamma åker till Umeå. Här kommer en bild på de dräktiga valackerna.... Det är tydligen gott med gräs :) Försökte fota Amme framifrån så ni ska se hur tjock han har blivit men det syns inte så bra.... Ni får ändå se bilden för han är så söt!
Allmänt | |
#1 - - Emily:

Sv: Tack Anna! :-)

#2 - - Sofie:

SV: Tack :) Vi ska hårdjobba i helgen, det är ett som är säkert!!

#3 - - Malin:

SV: Tack :) Ja, vi får se hur länge det varar denna gång :)

Fin häst du köpt! Ska bli kul att följa er resa tillsammans :)

#4 - - Malin:

Sv: Haha ja, det är ju fint, tyvärr är det rätt svårt att hålla hovskägget vitt... Men nu har jag ett nytt "vapen", ett torrschampo som ska va suveränt på fläckiga skimmlar ;)

#5 - - Stallbruttan:

Hehe, söta sommartjockisar! :3

#6 - - fridan:

fin han ääär! men så tjock är han inte än ju :)
kul att få busa av sig med :D:D

sv: jo i stort sett allt man passerar utanför stallet och hagen är hästätande.. hmpf!

Upp