Syster yster

I torsdags kom min syster upp till stan och följde då med mig ut på stallet. Hon fick prova Amo och tyckte han var jättefin :) Fredag så blev det 45 min skrittjobb med Erika samt begravning för morfar. Kvällen spenderades med syster och vänner på festivalen. Lördag hade vi härligt väder så för 3e gången denna sommaren fick jag ligga och njuta i solen! Vid middagstid blev det ett träningspass för Erika där vi jobbade med travskolor, tempoväxlingar i galopp, lite arbetspiruetter och skolor i galopp. På kvällen så gick sen jag och Erika ut på PDOL och hade en trevlig kväll bland allt folk. Söndag träffades hela släkten på pappas sida och åt rökt lax. På kvällen for jag och Erika ut och skrittade igen, barbacka denna gång.
 
Och sen igår blev det ytterligare ett träningspass. Jag värmde med skolor i skritt, bakdelsvändningar och start/stopp. Joggade sedan igång i serpentinbågar i trav samt diagonala slutor osom övergick i skänkelvikningar efter halva diagonalen. Sen blev det galopp och jobbade med bågar i rättvänd/förvänd galopp och testade några enkla byten. Skrittade ett tag och passade på att jobba med samlad/ökad skritt. När Erika kom så red vi sedan igenom LA3an två varv. Andra gången gick superfint och det var nyttigt att rida igenom det för nu vet jag lite vad jag ska försöka tänka på :) Ikväll blir det skrittjobb igen, vi kör lite varannandagsprincip nu. 
Allmänt | |
Upp