Peterträning

Idag så fick jag med mig Niklas ut till stallet trots att vi var tvungna att stiga upp tidigt. Klockan nio rullade vi in på Erikas gård och började sen värma upp för en träning för Peter. Eftersom det hunnit komma lite snö, igen, så var det lite jobbigt för Amis men han kämpade på tappert. Vi jobbade med fokus på lite lugnare tempo och på kontakten till handen samt formen och det var jättenyttigt fast ganska jobbigt för mig när jag måste "stötta" så mycket. Amo blir lätt lite slingrig när det blir jobbigt så då måste jag försöka hålla koll på alla olika kroppsdelar. Dessutom är det svårt att sitta i traven när han inte bjuder jämt framåt och det blir lite av en ond cirkel när jag kommer ut balans för då stör jag ju honom, men bitvis så kunde vi hitta en bra känsla. Kylan var närvarande även idag men jag var välklädd och Amo har hunnit få tillbaka en massa päls så vi fick båda upp värmen ordentligt. Synd bara att det var svårt att komma ner i sadeln med overallen! Här kommer en liten filmsnutt.
Allmänt | |
#1 - - Sofie :

Sv: det känns olika i perioder. Vi har kommit långt, men hans temperament är detsamma och kommer nog alltid vara så.. Ibland vill jag utbilda, ibland ut och tävla och skaffa erfarenheter! Men jag kommer inte kunna sälja solo och tro jag kan köpa en läromästare, dom pengarna får jag inte för solo och ekonomin har jag inte att lägga ut för en fin häst.. Det är tuffa beslut..

#2 - - Frida -Gratis bloggdesigner:

Vilken fin blogg du har:)

Upp