Trimm

Idag red jag och Erika i stallet ner till ridhuset där vi trimmade ett tag, för att få titta lite i speglarna. Jag vet ju inte ännu riktigt hur känslan motsvarar hur det ser ut så det var nyttigt. Joggade igång i galopp och jobbade med tempoväxlingar och efter ett tag fick jag riktigt bra snurr på galoppen. Då det kändes bra så red jag igenom MSVB2an och travdelen kändes fantastiskt (förutom högerslutan vilken är lite seg). Skritten var bra, och sedan var allt i galoppen helt okej förutom höger till vänsterbytet, som jag vet ibland är orent vilket förmodligen påverkar min ridning. Erika kollade mig och när jag fick upp formen och satt kvar så gick det bättre, men ändå han efter bak på en del när jag gjorde några diagonaler med byten. Avslutade sedan med en uppridning mot spegeln där jag la två byten som var klockrena, så jag nöjde mig efter det. Allt som allt kändes det som ett jättebra pass och jag tror nog att vi kommer att sätta bytena så småningom! Vi skrittade sen hela vägen hem och när vi kom tillbaka så fick hästarna gå ut i en gräshage, med en tråd (utan ström) mellan dem båda. De har gått så nu två dagar utan problem, men fick ett samtal för ett tag sedan att Amo hade plöjt genom tråden för att få vara med sin älskade Nicette.... Nåja, det verkade då lugnt trots att de gick tillsammans så de fick fortsätta med det. Men inatt så blir det separation :)
Allmänt | |
#1 - - fridan:

kul att det läsa om era pass, blir så sugen på att rida dressyr nu!! :)

går de ute nattetid fortfarande? vi ska försöka ha våra ute så länge de går. gärna hela september :)

sv: ja riktigt skönt att jag får en ny sadel så fort. :) känns surt att ha missat en del tävlingar..

#2 - - Malin:

Sv: Istället för det vita menar du? Det "försvinner" lite på honom så det kanske vore nåt :) Jag har ett i en lite mörkare grå nyans som det står Dells Boy på, kanske får prova det i Skeå!

Upp